The feelings after..

Hej hej !
Just nu händer det väödigt mycket i mitt liv.
Allt känns så förvirrande just nu, så jag kände för att remsa mina tankar lite.
Så kanskeeee ni vill veta vad som händer i mitt liv också.


Att bli sviken av någon man står nära är nog en av de värsta saker man kan vara med om.
En person jag älskade, vilket jag gör fortfarande svek mig. På något sätt.
Personen som jag förväntar mig skulle finnas för mig vänder ryggen till, blundar istället.
Det kom så plötsligt.
Vad skulle jag ta mig till?
Det var en fredag, den dagen man ska vara glad och lycklig.
Jag kände inga känslor just då, inget.
Jag var mest chokad, det hela var som en lek.
En lek på skoj.
Vi ville ha lite kul, men det sket sig.
När skolan var slut skildes vi åt, varsin väg hem.
Inget hejdå.
Men en annan vän, fick mig på andra tankar och resten av dagen passerade snabbt.
Väldigt snabbt.
Men känslorna kom när man skulle lägga sig.
Allt man ville göra var att trycka ner ansiktet och släppa ut alla känslor.
Känna smaken av tårar blandade med snor.
Värför gjorde "den" så?
Mot mig.
Ett svek kan vara svårt att förlåta.
”Som om att du säger förlåt skulle allting bli bra igen?”
Jag ska inte säga att allt var ditt fel, för det var det verkligen inte.
Jag var också en idiot.
En riktigt idiot.
Men vad skulle man göra, varje morgon fick man klistra på ett fejk-leénde så ingen skulle märka något.
Inte blev det bättre av att man fick se dig varje dag.
Men du förändrades.
Du var inte samma du.
Det var då jag förstog att det hade gåt långt.
Onödigt långt, det skulle inte gå att fixa.
Allt vi hade kämpat för, en sånn vänskap som vi hade.
Var allt förlorat nu?
Ja.
Vi gled isär mer och mer för varjde dag.
Du fick nya polare, precis som jag.
Precis en veska har gått idag.
Vär lärare försökte lösa det hela.
Han förstog inte att det inte var som när man var 3:år och grät över en klubba.
Du sa inte så mycket, din "nya" polare pratade mest.
En sån stor lust jag hade att klappa till din polare.
Vi lovade vår lärare att allt skulle bli bra och att vi skulle släppa allt.
Trodde han verkligen det?
När vi gick ut var allt precis som vanligt, inget "förlåt" inget "hejdå".
Inget.
Som vanligt gick vi varsin väg hem.

Så gör nu inte samma mistag som jag.
Svek är något av det värsta en människa kan uppleva.
Så tänk innan du gör något som du tror kan såra någon du håller kär.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0